Nauka języka niemieckiego

PRÓBNA MATURA Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO 2012/2013 – cz.2

Zad.1 – Po wysłuchaniu wywiadu z muzykiem Fetischem należało określić prawdziwość 5 zdań. Zdania niezbyt skomplikowane, natomiast trudne dla maturzysty mogły być zdania przydawkowe – pojawiło ich się wiele w nagraniu

Zad. 2 – po usłyszeniu wypowiedzi osób o marzeniach z dzieciństwa należało dopasować do każdej wypowiedzi właściwe stwierdzenie. Zarówno stwierdzenia jak też wypowiedzi sformułowane przystępnym językiem. Zadanie nie powinno sprawić większych trudności

Zad. 3 – po usłyszeniu rozmowy z dyrektorem internatu, należało zakreślić właściwą odpowiedź spośród możliwości A, B, C.( odpowiedzi sformułowane przystępnym językiem, warto znać znaczenie następujących słówek: Erziehung – wychowanie; erwachsen- dorastać oraz ersetzen- zastąpić). Treść nagrania nie należała jednak do najprostszych. Odpowiedzi Pana Büchsenschütza były długie i zawierały trudniejsze słówka i zwroty. Poniżej kilka z nich:

pubertierende Schüler- uczniowie przechodzący w okres dojrzewania

ohnehin- tak czy owak

prägen- (tu: kształtować)

Abnabelung- przecięcie pępowiny łączącej z domem rodzinnym

Reibungspunkte- punkty sporne

Faustformel – formuła, zasada ogólna

Gespür für den Alltag – dobre wyczucie codzienności

Über das Gelände streifen- przemierzyć okolicę

wahrnehmen – (tu:postrzegać)

Ponadto w tekście jest mnóstwo zdań przydawkowych. Zachęcam więc do przypomnienia sobie struktury tych zdań złożonych i przećwiczenia tego zagadnienia.

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz