22 lutego, 2024

TylkoNiemiecki

Wiadomości i refleksje

Kilka wskazówek jak wprowadzić wysoki standard obsługi klientów

sprzedawca i klient

1. Zapewnij swojego klienta, że to coś więcej niż tylko numer

Klient to więcej niż liczba. To ludzie, którzy chcą być wysłuchani, zrozumiani i szanowani.

Niektóre firmy używają chatbotów do komunikacji ze swoimi klientami. Ale to nie jest droga. Zamiast korzystać z chatbotów, możemy zapewnić naszych klientów, że są czymś więcej niż tylko liczbą, słuchając ich i rozumiejąc ich potrzeby.

2. Wyeliminuj bariery w obsłudze klientów

Jeżeli zauważysz zbędne bariery stawiane klientom – usuń je.

3. Wyślij im „pakiet powitalny” na pierwsze zamówienie

Pakiet powitalny to zestaw materiałów, które firma wysyła do swoich nowych klientów. Pakiety te zazwyczaj zawierają broszury, katalogi i inne artykuły informacyjne.

Celem tego pakietu jest zapoznanie klienta z produktami i usługami firmy. Zawiera również informacje o tym, w jaki sposób mogą dokonać zakupu lub poprosić o więcej informacji na temat produktu lub usługi.

Niektóre firmy udostępniają te pakiety swoim klientom w podziękowaniu za pierwsze zamówienie.

4. Stwórz „łatwą” politykę zwrotów, która wyeliminuje kłopoty i frustracje

Polityka zwrotów, która jest łatwa do zrozumienia, bez kłopotów i bez frustracji.

Dzięki dostępności zakupów cyfrowych klientom łatwiej jest kupować produkty online. Ponieważ jednak wielu z nich nie zna tego procesu, często denerwują się, gdy muszą zwrócić produkty. Polityka zwrotów bez kłopotów i frustracji sprawi, że klienci poczują się pewniej podczas zakupów.

Niektórzy sprzedawcy oferują politykę zwrotów, która jest łatwa do zrozumienia i bez żadnych kłopotów czy frustracji. Mają jasno określony proces zwrotu pieniędzy, dzięki czemu klient nie musi się martwić o potencjalne trudności.

5. Oferuj bezpłatną wysyłkę lub bezpłatne zwroty, nawet jeśli nie jest to wymagane przez prawo

Darmowa wysyłka to jedna z najpopularniejszych strategii marketingowych w branży detalicznej. Pozytywnie wpływa na satysfakcję klientów i zwiększa sprzedaż.

Istnieje wiele firm, które oferują bezpłatną wysyłkę, ale nie muszą tego robić, ponieważ nie są one wymagane przez prawo. Robią to, aby zachować konkurencyjność i przyciągnąć więcej klientów. Bezpłatna wysyłka zmniejsza również ryzyko, że klienci zwrócą produkty, ponieważ mogą je odesłać za darmo.

6. Zapewnij bezpłatne lub zdyskontowane zamienniki, nawet jeśli nie jest to wymagane przez prawo

Niektóre firmy oferują bezpłatne lub obniżone ceny zamienników swoich produktów, nawet jeśli nie jest to wymagane przez prawo. To świetny sposób na poprawę satysfakcji i lojalności klientów.

Zapewnienie konsumentom darmowych lub po obniżonej cenie zamienników nie jest prawnie wymagane, ale jest to świetny sposób na poprawę satysfakcji i lojalności klientów.

7. Za każdym razem dostarczaj produkty na czas

Żadne wymówki ani wyjaśnienia nie są potrzebne z góry w przypadku opóźnień w wysyłce lub opóźnień w czasie wysyłki w szczycie sezonu; pamiętaj tylko o terminach dostawy, aby wiedzieć, kiedy paczki mogą dotrzeć z opóźnieniem, oferuj przyspieszone opcje i dostarczaj szczegółowe informacje o śledzeniu, aby klienci wiedzieli, czy paczka jest przetrzymywana do kontroli, w tranzycie lub w drodze. wysłanie prezentu do klienta, wydrukowanie jego adresu na karcie i dołączenie go do paczki. Czasami paczki mogą być opóźnione przez służby celne lub międzynarodowych przewoźników; poinformuj klientów, kiedy przewidujesz otrzymanie przesyłki, aby byli świadomi potencjalnych opóźnień.